Pamokos su korepetitoriumi – kada tikėtis rezultato?

Papildomos pamokos su korepetitoriumi – daugeliui jau tapo neatsiejama mokymosi proceso dalimi. Ne vienerius metus kartą ar net kelis per savaitę leisdami laiką su privačiu mokytoju, vaikai gilina žinias ir lopo spragas – vejasi bendraklasius ar sistemingai dirba tam, kad nuo jų neatsiliktų ir kuo geriau įsisavintų painią bei labai sudėtingą mokymosi programą. Visai nesvarbu, su mokiniu dirba lietuvių korepetitorius ar pradinių klasių korepetitorius, tėvams norisi rezultatą pajusti kuo greičiau. Tačiau kada iš tiesų realu tikėtis pokyčių mokykloje ir pažymių knygelėje?

Pirmasis atgarsis iš mokytojų lūpų

Kad ir kaip norėtųsi, kad efektas būtų matomas pažymių pavidalu, šio rezultato gali tekti kiek palūkėti. Paprastai pirmiausia teigiamus pokyčius pastebi klasės auklėtojas ar dalyko mokytojas. Ir tai visiškai natūralu, nes mokinys, nesvarbu kokio amžiaus jis būtų, visada ateina pasiruošęs pamokai, išsiaiškinęs ir, svarbiausia, supratęs pamokos temą. Jis geba atsakyti į klausimus ir diskutuoti, o daugeliu atveju tai net svarbiau nei pradėję kilti įvertinimai. Dažniausiai nutinka taip, kad dar prieš mokiniui ar tėvams užsimenant apie papildomas pamokas, klasės auklėtojas ar dalyko mokytojas pats apie tai pasiteirauja – o kuo mokiniui sekėsi sunkiau, tuo tai atsitinka greičiau.

Kada gi ima keistis įvertinimai?

Visiškai natūralu, kad jei su vaiku dirba lietuvių korepetitorius ar pradinių klasių korepetitorius, tėvai nekantrauja sulaukti ne tik mokytojų atsiliepimų, bet ir įvertinimų pokyčių – kada gi galima tikėtis jų gerėjimo? Deja, į šį klausimą vienareikšmio atsakymo nėra, nes pokyčių spartą lemia keletas veiksnių: spragų gilumas, pastangos ir užduočių atlikimo intensyvumas, vaiko gebėjimas įsisavinti medžiagą, noras kartotis ir vytis, motyvacija, šeimos palaikymas ir užsiėmimų skaičius. Veikiausiai ypač paskutinysis veiksnys turi daugiausiai įtakos, mat kuo daugiau su vaiku dirbama – tuo greičiau matyti rezultatai. Vis dėlto, bet kokiu atveju, nereikėtų didelių pokyčių tikėtis iškart. Kol žinių lygis ir pasiekimai ima stabilizuotis, paprastai užtrunka bent keletą mėnesių, kartais prireikia ir pusės metų. Tik neskubant ir sistemingai dirbant galima tikėtis ilgalaikių ir tikrai svarių rezultatų bei stabiliai gerėjančių įvertinimų.